براساس آماري که هر از چند گاهي در مطبوعات باکو منتشر مي شود تعداد پرشماری از زنان جمهوري آذربايجان در مراکز فساد امارات مورد سوء استفاده جنسي قرار می گیرند.
عصر ایران- سرویس مطبوعاتی وزارت کشور آذربایجان از بازداشت اعضای یک باند قاچاق زنان به ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ترند، یک باند قاچاق انسان که زنان جمهوری آذربایجان را برای استثمار جنسی به ایران منتقل می کرد توسط ماموران وزارت کشور آذربایجان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

براساس این گزارش چهار نفر که در امر قاچان زنان دست داشتند روز پنج شنبه توسط ماموران دایره مبارزه با قاچاق انسان در وزارت کشور آذربایجان دستگیر شدند. تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

این گزارش می افزاید: "وزارت کشور آذربایجان در طول سال 2008 تعداد 229 مورد از جرایم قاچاق انسان را شناسایی کرده که 223 نفر در این خصوص دستگیر شده اند.

در همین حال تاکنون 36 پرونده در ارتباط با قاچاق انسان از آذربایجان به کشورهای همسایه آن تشکیل شده که در این میان سهم ترکیه 26، امارات 6، پاکستان 2 و روسیه یک پرونده بوده است.

به علاوه 31 قربانی به ترکیه، 7 قربانی به امارات و سه تن نیز به پاکستان و روسیه منتقل شده اند.

گفتني است براساس آماري که هر از چند گاهي در مطبوعات باکو منتشر مي شود تعداد پرشماری از زنان جمهوري آذربايجان در مراکز فساد امارات مورد سوء استفاده جنسي قرار می گیرند.

بر اساس گزارش هاي منتشره در رسانه هاي غربي، قاچاق انسان به ويژه با هدف بهره کشي جنسي، طي سال هاي اخير به طور گسترده در جمهوري آذربايجان رونق گرفته و از اين كشور به عنوان مرکزي براي فعاليت باندهاي قاچاق انسان به کشورهاي همسايه یاد می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا